28 Mayıs 2015 Perşembe

Linux kullanmak zor mu?

Yeni alınan bilgisayarlardan tutunda, işe girdiğinizde karşılaştığınız bilgisayarlara kadar bir çoğunda yer etmiş Microsoft ve Microsoft’un diğer ürünleri ile karşılaşırız. Uzun zamandır kullanıyor olmamız ve tamamen alışmış olmamızdandır ki farklı bir işletim sistemi bizlere çok karmaşık, hatta zor görünebilir. İlk denemelerde veya ilk bakışta zor olduğunu söylemek kabul edilebilir bir olgudur. Fakat, hiç bilgisayar kullanmamış birisi için ikisi arasında tercih etme şansı tanınsaydı eğer Linux’un bu durumda konumu nasıl olurdu tartışılır.

Linux, kod bilgisine dayalı ve kodları bilmeden asla kullanamayacağınız bir işletim sistemi DEĞİLDİR.

İleri düzey bir bilgisayar kullanıcısı değilseniz ve ilk deneyiminizi doğrudan Arch Linux ile yaşadıysanız. Sanırım bir daha Linux kullanmak istemeyeceksiniz. Çünkü Arch Linux’u Desktop arayüzü ile kurabilmeniz için bile bir çok kod yazmanız gerekecektir.
Fakat daha kolay ve kullanıcı dostu olan, yeni sürüm dağıtımlar için, zor kelimesini kullanmak hiçte adil olmasa gerek.
Evde kullanmış olduğum bilgisayarı sadece ben kullanmıyorum. Ailem de işlerini bilgisayarda hallediyorlar. Bunun için doğrudan Windows’u kaldırıp Linux’u kurmanın ne kadar zor olacağını değerlendirdiğimde onların kesinlikle sorunlar yaşayacağını düşünmüştüm. Fakat buna rağmen 5 sene önce Ubuntu yükleyerek Linux kullanmaya başladım. PlayOnLinux isimli uygulama sayesinde Batman Arkaham City, Gta IV, Rally ve diğer bir çok bilgisayar oyunlarını da çalıştırmayı başardım. Bunların yanı sıra, Adobe’un ürünlerinin de gayet kullanıldığımı bloğum üzerinden sizlere aktarmıştım. Ev halkı, Linux işletim sistemine kendi kendine alıştı ve işlemlerini de gayet halledebildiler. Yapacakları şey, kontrol tuşuna basarak istediği programın adını yazıp Mouse ile tıklamak. Veya Uygulamalar menüsünden uygulamayı bulup çalıştırmak. 
Sanırım bunun Windows’tan hiç farklı olmadığını anlamış olasalar :) Bir başka yönden baktığımızda, telefonlara müzik atmak, fotoğraf video aktarmak gibi kavramları da kendi kendilerine öğrenip kullanabildiler.
Ubuntu, MAC ile kıyaslandığında aralarında çok mükemmel bir fark olduğunu söylemeyeceğim. Tonlarca para verip kullandığınız MAC işletim sistemi size nasıl “daha güzel ve kolaymış” dedirtiyorsa, inanın bana Linux’un dağıtımları’na da aynı yorumu yapacaksınız. Tek bir farkla, Tonlarca para vermek yerine onu ücretsiz olarak kullanacaksınız.

kaynak : http://www.emreakkaya.org/linux-kullanmak-zor-mu/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder